×

Sega Kurulum Hikayesi

Sega

Sega Kurulum Hikayesi

Sega Merkezi Tokyo’da olunan çokuluslu bir Japon video oyun geliştirici bir firmasıdır. Uluslararası olarak şubeleri mevcut olan Sega of America genel merkezleri vardır.

Sega

 Sega’nın Hikayesi

Sega Sammy Holdings bir parçası niteliğinde olup Sega Grup onun bir yan kuruluşundadır. 1983 senesi itibariyle 2002’ye kadar video oyun konsollarını geliştirmiştir. Segah Amerikalı işadamı tarafından 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuştur. Kısa bir süre sonra şirketin telefi sonra Games Of Japanese varlıklarını satın almıştır. 5 yıl sonrasında jeton ile çalışmış olan oyunların ithalatçısı olan kişi tarafından satın alınmış ve Sega Enterprise Limited Şirketi olarak tanınmıştır. Sega 1960’lı senelerin sonlarında ilk jeton oyunu geliştirmiş bir şirkettir.

1969 senesinde satılmıştır. 1980’lerin başında ise yapmış olan düşüşün sonrasında video oyun konsolları geliştirmeye başlamış bir şirket olmuştur. 1988 senesinden bir sonrakinde konsolu olmuş olan piyasaya itmiştir. Japonya’da rekabetleri ile mücadele halinde iken 1991 senesinde piyasaya Sonic sürülmesinden sonrasında yurtdışında başarıyı yakalamıştır. Ana konsolun kısaca geride bırakmış bir marka haline gelmiştir. Amerika Birleşik Devletleri’nde 10 yıl içerisinde Saga konsolları gibi birçok ticari başarısızlığa da imza atmıştır.

2002 senesinde geliştirici ve yayıncı olmak ve kanından konsol üretimin durdurmuş ve Sami Corporation tarafından satın alınmıştır. Devir işlemlerinden bu yana geçen senelerde sigara daha karlı hale gelmiştir. Sego Holdings 2015 senesinde Sega Corporation olarak kurulmuş ve Sega Games Limited Şirketi ismini almıştır. Eğlence oyuncak bölümleri ve diğer şirketlere ayrılmıştır. Sacred Games vs interaktif 2020’de birleşmiş, Sega Corporation alarak yeniden isimlendirilmiştir.

Yazılım araştırma ve geliştirme bir oyun yayıncısı olan Segah geliştirme ve Araştırma konusunda ekipleri ile beraber oyun üreten bir firmadır. Sonic Sega isimli aracılığıyla imtiyaz Sonic takımı bölüme ve video oyunları tarihinde en çok satanlardan biri haline gelmiştir. Segah şu ana kadar şirket ait üçüncü taraf stüdyoları da satın almıştır.

Sega’nın araştırma ve geliştirme yazılım ekipleri uzun süredir. Arge başkanı tarafından faaliyet gösterilmiş bir geliştirme bölümü ile başlamıştır. Ev video oyun konsolları için pazar genişlemedikçe Sega da 3 tüketici geliştirme bölümünde genişletmiştir. Ekim 1983 senesinden sonrasında geliştirme 3 takımıma genişletilmiş şekildedir. Kısa bir kayda değer yaratıcılık anı olarak nitelendirilen şey de 2000 senesinde Saga oyun konsolu ve konsol oyun salonu geliştirme ekipleri tarafından şirketin en iyi tasarımcılarının başkanlık etmiş olduğu 9 yarı otonom stüdyo dönüştürülmüştür.

Sega’nın araştırma ve geliştirme bölümünde departmanlarında hala bir taraf işletir durumdadır. Sonic takımı vsi2 araştırma ve geliştirme departmanında vardır. 1981 senesinden beri 500’den fazla oyun dünyanın en çok üretken oyun üreticisi niteliğindedir. Bu başarısını güneş dünya rekorları tarafından bilinirliği vardır.

Yorum gönder